2011. szeptember 28., szerda

Itt az ideje a zoknikötésnek

Még be sem fejeztem a pónit, de már 2 új dolog felé kacsintgatok. A legújabb Amelie-ben nagyon megtetszett az Ercsu tervezte csipkemintás pulcsi, a mintájával ismerkedem :) egyre jobban megbarátkozunk egymással. Közben persze egyre hűl a levegő, a kőpadlón fázik a lábam, és zoknikötésen is agyalok :)
 Már régen kötöttem zoknit, 10-15 éve, akkor még tán zoknikötőtű sem volt, vagy ha volt is, tuti nem tudtam még használni. Akkoriban körkötőtűvel megkötöttem, és a talpán összevarrtam. Most barátkozom az ötlettel, hogy ki kellene próbálni a zoknikötőtűs megoldást inkább. Beírtam a keresőbe azt, hogy "zokni kötése" - elsőre Jucuu-t dobta ki, meg harmadiknak is, mert többrészletben írja le a blogján, hogyan kell. Ide teszem a linket, hogy ne kelljen majd keresnem amikor hozzákezdek :
http://jucuu.blogspot.com/2008/09/zokni-ktse-1-zokni-tervezse.html
http://www.google.hu/search?q=zokni+k%C3%B6t%C3%A9se&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:hu:official&client=firefox-a

2 megjegyzés:

Zsófi írta...

Ajánlom a magic loop technikát. Sokkal kényelmesebb, mint a 4-5 tűs módszer. A linken meglesheted, hogy kell: http://www.youtube.com/watch?v=wVXLOG1L8LM

Alulról-fölfele kezdéshez nálam találsz néhány módszert, ha a felülről lefele valamiért nem tetszene. ;-D

Moncsi írta...

Bizony, itt az idő! :)) Én már több tucatot megkötöttem egy év alatt, nekem az öt tű jön be, Juditnál nem fogsz csalódni!

Dorci felülről kötött pulcsija

A tavaly befejezett pulcsim megtetszett a legkisebb (16) lányomnak is, ezért kötöttem neki is egyet az általa választott fonalból és kicsit ...