2009. február 15., vasárnap

Ujja kész


40 szemre kezdtem.
4 sor színén fordított után jöhetett a minta, ami a visszáján kezdődik. A színváltásokat nem írom.
Az első mintasor (6 sor) : minta ugyanaz, mint amit már leírtam, azzal a különbséggel, hogy a két szélén 5-5-sem van. Amikor a mintáknál a forsított csíksor van, az mindkét szélén a 2-3. szemnél ugyanúgy, de amúgy csak színén síma, visszáján fordított.
A 2. mintasornál már részben a szélső szemeknél is vittem a mintát, de a 3 fogyasztás helyett, csak 2-t, és a ráhajtásos sornál így is, hogy a 2 fogyasztásra meglegyen a 2 ráhajtás is, hogy a szemszám ne csökkenjen, a 2 ráhajtás között alulról fel kellett húznom 1 szemet, majd ezután a 2fordított sornál aztán még szaporítottam még 1 szemet.
A 3. mintasor ugyanaz mint a második, csak itt a csíksornál nem kellett sem szaporítani, sem alulról pótolni a hiányzó szemet.
A 4. mintasornál a csíksorban szaporítottam még egyet, így már mehet mind a 3 fogyasztás a szélén is, mert elfér a 3 ráhajtás visszaszaporítani.
Az 5-6. mintasor után a 7. mintasorban a csíksornál megint szaporítottam 1-1-et., majd a 8. mintasornál és a 10-nél, 11-nél és 12-nél is.
A ráhajtás sornál viszont mindig csak 3 ráhajtás van, mert a fogyasztás is 3 előtte!
14-16. mintasoroknál a két szélén a 3 helyett 4 ráhajtás lett, ez végülis 1-1 szem szaporításnak felel meg.
A 17. mintasornál 6 ráhajtás, és még a szélén 5-5 színén síma szem
18. (utolsó) mintasor : teljes minta minta a széleken is. aztán
A csíksor után a színén leláncoljuk.

Méretek :
szélessége csuklónál 19 cm
vállnál 33 cm
hossza 41 cm

Nincsenek megjegyzések:

Dorci felülről kötött pulcsija

A tavaly befejezett pulcsim megtetszett a legkisebb (16) lányomnak is, ezért kötöttem neki is egyet az általa választott fonalból és kicsit ...